Toernooien

Clubtoernooien

Clubkampioenschap

Gesloten toernooi met verschillende reeksen, dat onze clubkampioen levert. Gezien de redelijk strikte kalender is dit voorbehouden voor spelers die in staat zijn regelmatig te komen. Ook leden met SK Boris Spassky als 2de club kunnen hier aan deelnemen.

Tempo: 90min bij aanvang voor de eerste 40 zetten, daarna 30 minuten extra. Alle zetten worden vermeerderd met 30 seconden per zet.
Punten: 1 voor winst, 1/2 voor remise, 0 voor verlies

Download hier het volledige reglement.

Opgelet: het reglement is licht aangepast gezien de inschrijvingen dit jaar.

Blitz Toernooi

Toernooi met 9 rondes volgens Zwitsers paring systeem. Alle rondes worden op dezelfde avond gespeeld

Tempo: 5’+0″ of 3’+2″
Punten: 1 voor winst, 1/2 voor remise, 0 voor verlies.

Hendrik Baelen Toernooi (HB)

Een aanwezigheidstoernooi, je kan hier op gelijk welk ogenblik inpikken. Je speelt dus zo veel of zo weinig als je wil, echter door de puntentoekenning is het interessant om veel te spelen. Periode: september – mei.
Je mag je tegenstrever zelf kiezen (in onderlinge afspraak), doch je mag maximaal 2x tegen dezelfde speler spelen (met wisselende kleuren).

Punten: 3 voor winst, 2 voor remise, 1 voor verlies

Rapid Aanwezigheidstoernooi (RAT)

Een aanwezigheidstoernooi zoals HB, je kan hier op gelijk welk ogenblik inpikken. Je speelt dus zo veel of zo weinig als je wil, echter door de puntentoekenning is het interessant om veel te spelen. Periode: september – mei.
Verschil met HB: Er zijn meerdere partijen (en tegenstanders!) mogelijk per clubavond.

Tempo: 25min (KO)
Punten: 3 voor winst, 2 voor remise, 1 voor verlies